כיצד לשמור על בטיחות ולמנוע תביעות?

לבניינים המון מערכות שונות, החל בתחום החשמל לתחום הבניה. בכל תחום שכזה ישנם חוקים ברורים של מה אסור ומה מותר וכיצד לבצע טיפולים שונים במערכות השונות. כל אחת מהמערכות היא עולם ומלואו ודורשת טיפול מאנשי מקצוע מסורים על מנת למנוע תקריות בטיחות ובנוסף גם תביעות.

יש כמה כללים שחשוב לכל אחד לדעת כשזה נוגע לבטיחות בבניין ומניעת תביעות.

  1. תעודות- אם כמה שהנושא נשמע מובן מאליו, עדיין היום נוטים אנשים לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מבלי לבדוק את הרקע שלהם או לשאול לתעודות. לעתים הדבר נעשה על מנת להוזיל את הטיפולים, אך הוזלה כזאת עלולה לעלות ביוקר. כשזה מגיע לטיפולים או תיקונים במערכות השונות בבניין, אסור להתפשר על בעלי מקצוע וחובה לבדוק תעודות ו/או רשיונות. טיפול לקוי במערכות הבניין כמו לדוגמה במערכת גילוי או כיבוי אש עלולה לגבות חיי אדם. כל טיפול דורש תעודה מיוחדת לה, לדוגמה – נניח ויש טיפול בגובה, יש צורך בתעודה. לכן בכל פעם שאתם עובדים עם אנשי מקצוע, זכרו לבקש תעודה מותאמת.
  2. ביטוחים- כלל חשוב ובלתי ניתן לערעור הוא כלל הביטוחים. לכל בניין וגם לכל דירה צריך להיות ביטוח, חלק מהביטוחים מגולמים במשכנתא אך חשוב לבדוק שהביטוחים מקיפים וכוללים גם צד ג' וגם ביטוח חברי ועד. במידה ומסיבה מסוימת מחליטים לתבוע אתכם, הביטוח הכולל שאנחנו ממליצים עליו יגן עליכם בכל סיטואציה. לכן, גם כשזה מגיע לביטוחים על הנכס שלכם, אל תתפשרו ובררו לעומק את זכויותיכם.
  3. תקנון בית משותף- תקנון בית משותף מכיל בתוכו מידע חשוב בכל הנוגע להתנהלות הבטיחותית בבניין. התקנון מכיל את הזכויות והחובות של כל דייר ודייר וכן מהווה חוזה לכל דבר ומסמך משפטי במידת הצורך. את התקנון חשוב לקרוא ולהכיר כיצד יש להתנהל בבניין על מנת למנוע תביעות וכמובן כיצד לפעול בבטיחות המירבית.
  4. טיפול מהיר- לעתים, יותר קל לדחות את הטיפולים השגרתיים והתיקונים מאשר לבצע אותם באותו הרגע אך פעולה כזאת עלולה לגרור רצף של תקלות ותקריות בטיחותיות מהן לא תדעו כיצד לצאת. אנחנו ממליצים להכות בברזל כל עוד הוא חם ולטפל בכל תקלה ברגע שהיא נוצרת. מהצד שני, אל תמהרו לקבל אבחון ותיקון זריזים אלא המתינו לחוות דעת של בעל מקצוע ולטיפול הראוי ביותר לכל מערכת ולכל תקלה. המתכון המנצח כאן הוא מהירות תגובה וטיפול מקיף.
  5. הכלל המנצח- הכלל המנצח כולל בתוכו את כל השלבים שכתבנו למעלה ומאגד אותם לאחד בקלות מאוד, חברת ניהול ואחזקה של מבנים. כמעט לכל בניין כיום יש חברת ניהול ואחזקה שמנהלת את הטיפולים והתיקונים, במידה ובבניין שלכם ישנה חברת ניהול עליכם לוודא כי החברה עושה את הביקורות לפי התאריכים שנקבעו וכן שהיא עובדת עם בעלי מקצוע מוסמכים בעלי רשיונות.

    מילות סיכום,

כשזה מגיע לטיפולים, תיקונים וביקורות אסור לעגל פינות. לבניינים מערכות שונות שצריכות ביקורות קבועות וטיפולים קבועים על ידי בעלי מקצוע מוסמכים. הדרך הכי טובה להימנע מתקריות בטיחות ומתביעות היא פשוט לפעול לפי הכללים, אנחנו ממליצים על חברת ניהול שתעשה זאת בשבילכם.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן