כיצד לשמור יופיו וערכו של מבנה?

ערכו של מבנה תלוי בהמון דברים כמו מיקום, מחיר, נראות פנימית וחיצונית, תחזוקה ועוד. בעוד שמיקום הבניין אינו בר שינוי, ישנן מספר דרכים אחרות לשמור על ערך הבניין ואף לשדרג אותו. איגדנו לכם מספר דרכים קלות אך חשובות מאוד.

שנתחיל?

דרך ראשונה – בראש ובראשונה, סגירת פינות.

מבנה דורש טיפולים שגרתיים וביקורות, כמו כן טיפול מקצועי ומיידי בתקלות שונות שיש בבניין. תקלה שלא מטופלת מיידית עלולה לגרור תקלות נוספות ופגיעות חמורות במערכות הבניין וכמובן בערך וביופי שלו.

היום, העסקת חברת ניהול נכסים היא הכרחית בדיוק למקראים כאלו ואחד התפקידים הבולטים שלה הוא

לדאוג לטיפולים, ביקורות וכמובן תיקונים.

נזקי מים לדוגמה מורידים את ערך הבניין משמעותית ופוגעים באיכות החיים. לכן חשוב להקפיד על הביקורות והטיפולים הקבועים. יש לתקוף את התקלות ברגע שהן קורות ולטפל בהן בצורה המקצועית ביותר ולאו דווקא המהירה ביותר.

דרך שניה-  שיפוצים ונהנים.

לאחר תקופה ושהייה ממושכת בבניין, מתעורר הצורך לבצע שינויים, שיפוצים וחידושים לבניין. אנחנו ממליצים לשמור כסף בקופה לצורך זה. שוכרים ודיירים תמיד מחפשים נכסים חדשים ומטופחים יותר להשקיע בהם לכן חשוב מאוד להשקיע בנראות הפנימית והחיצונים של הנכס ולשדרג מידי פעם את מה שיש לכם להציע.

דרך שלישית- ניקיון ואסתטיקה.
בדומה לשיפוצים נראות הבניין מבחינת הניקיון החיצוני והפנימי חשובה מאוד רק שכאן, יש צורך בניקיון תמידי וקבוע. הסביבה החיצונית והגינות הן כרטיס הביקור של הבניין ולכן חשוב להשקיע בהן, טיפוח הגינות וכן ניקיון וריכוז האשפה במקום מיועד לכך.

בתוך המבנה בו עוברים המון אנשים ביום, יש צורך בחברת ניקיון מקצועית שתיבחר בקפידה על ידי חברת ניהול בניינים וכמובן רצוי להשתמש בחומרים הטובים והמתאימים ביותר על מנת להשרות אווירה נקייה, נעימה ומריחה.

דרך רביעית- דיירים ושוכרים.
דרך זו היא לא קונבנציונלית אך מסתמנת כאחת הדרכים החשובות לשמירה על ערך הבניין. הקשר בין בעל הנכס לשוכרים ולדיירים בהכרח ישפיע בעתיד על ערכו של המבנה. כששומרים על קשר טוב עם השוכרים והדיירים שומרים על ערך המבנה. למה בעצם? שמירה על קשר, התעניינות ונכונות לעזור ולסייע תביא דיירים ושוכרים נוספים בעתיד. כמו שאנחנו יודעים, ישראל קטנה ויש לא מעט השפעה לביקורות ודעות. בטח כשזה נוגע לקנייה או להשכרה של נכס ולכן בתור בעל נכס, חשוב להשקיע בקשר על מנת לאפשר לקוחות פוטנציאלים בעתיד.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן